Budgetjulklappar och spelreflektioner

Eftersom att jag är en kontrollerande person så uppskattar jag att ha saker och ting planerade i förväg. Därför har jag sedan en månad tillbaka funderat över vad vi ska ge i julklapp till våra närmsta. Syrrans flicka blir tre i januari, och hon älskar olika spel. Vi har kvar ett spel sedan vi var små, det heter Bondgårdslotto.

När vi spelade detta Bondgårdslotto häromdagen kom jag på att det är grymt enkelt att göra ett eget. Sagt och gjort. Nu ligger det färdigfixat och väntar på tryck. Inte tråkigt. Bilderna föreställer inte längre olika bondgårdsdjur och lantliga miljöer, utan nu är det Alva, hennes favoritkusiner Lina och Matti, hennes föräldrar och husdjur som figurerar på spelplanerna. Några favoritfigurer från TV fick också egna platser.

Det här är bara ett exempel på vad man kan fixa själv, kanske finns fler spel att modifiera? Memory? Olika spelpjäs-spel? Hitta på ett eget spel kanske? Jag kanske borde börja i spelbranschen? Kul är det i vilket fall!

Och medan vi ändå är igång med spelsnacket vill jag meddela att räven omöjligt kan vinna i rävspelet om fåren bara tänker till. En offensiv taktik gör att de vinner varje gång. Nu har det gått så långt att vi inte längre kan spela rävspelet hemma, för det är att förlora om man blir den som ska spela rävarna. Så dagens vinsttips: välj fåren. Rusa framåt, täpp till luckorna. Stäng in rävarna i varsitt hörn. Klart. Du vann!

Vill du testa om jag har rätt men saknar spelet? Då kan du köpa ett lite snyggare spel här. Eller klicka på bilden för att ta dig till försäljningsstället.


Det finns moderna varianter av klassikern Rävspelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0