Trädgårdsparad


En ung Fjällbrud Saxifraga cotyledon med sina småttingar som kikar fram under kjolen.


Rosenbräcka Saxifraga arendsii i knopp, bredvid misstänker jag att det står unga krolliljor från mamma?


Någon sorts Fetknopp, kanske gul, från släktet Sedum


Kalifornisk
fetknopp Sedum Sieboldii?


Brokbladig lungört
Pulmonaria officinalis i effektfulla färger. Finns även som vitblommig, men inte i min trädgård. Ännu alltså.


Här är Liljekonvaljen Convallaria majalis på god väg att blomma, tillsammans med frösådda Aklejor Aquiliegia vulgaris av okänd sort och i bakgrunden en Kärleksört Sedum.


Något okänt i knopp - men snart syns ju vad det är! Misstänker en släkting till lungörten.


Snart finns massor av Gräslök Allium schoenoprasum, min planta förökade sig tydligen ordentligt i fjol.


Strutbräken Matteuccia struthiopteris håller som bäst på att rulla ut sina vackra blad.


Avslutar med mitt minihav av landskapsblomman Åkerbär Rubus Arcticus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0