Statusuppdatering

Idag har jag fixat med lite förberedelser inför dopet. Vi blir cirka 60 personer. Det jag klurat på är själva dukningen, som helst ska matcha de mörkblå stolarna. Bordsdekorationerna är nu klara att dukas fram, men servetterna är under övervägande. De matchar nämligen stolarna men inte det som ska stå på bordet. Vilka i-landsproblem jag dras med, jag vet.

Ännu en detalj i problembilden är att varje sak man tänkt göra som dagledig blir till ett projekt, även om det från början är aldrig så litet. Misstänker att all den lediga tiden blir för mycket, och enkla saker ges därför mer utrymme än om man från början haft andra saker att sysselsätta sig med, som till exempel jobb.

På tal om jobb så har jag börjat hålla utkik efter sådant. Blir det arbete så blir Mika pappaledig. Det vore ju annorlunda. Med Lina var jag ju hemma hela tiden. Vore kul att prova en annan variant också.

Imorgon ska ni få se något gulligt jag köpte idag. Bättre fotoljus imorgon nämligen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0