Slut på det roliga

Idag har jag rensat ogräs. Eller ja, ogräs i den sanna definitionen; något som växer på oönskad plats. Jag odlar Kantnepeta (Kattmynta) på ett ställe i rabatten, och då jag slarvat med att klippa bort fröställningarna efter avslutad blomning så har den frösått sig något enormt. Fast nu är det rensat och klart, trots de lite besvärliga pålrötterna. Jag tackar mig själv för att jag köpte ett ordentligt rensjärn, det underlättade en hel del.

Rabatten på framsidan kan nog sägas vara färdigrensad för den här gången, men som tur är är det en återkommande aktivitet under sommaren. Desstom finns ju rabatterna på baksidan av huset också, även där med oplanerad växtlighet = ogräs. Jag hade ju faktiskt längtat efter att få rensa. Ännu ett ålderstecken måntro?

Även de sista lövhögarna har hamnat på komposten, med god hjälp av Mika. Vissa plantor har skickats iväg till bättre behvande, så nu finns utrymme att flytta om lite om det behövs. Fast det får bli en senare fråga. Idag visade jag Mika orsaken till att HAN ska städa i ordning växthuset för säsongen och inte jag. På växthustaket satt en präktig sådan här:

Vargspindel, upp till åtta centimeter lång.

Kommentarer
Postat av: experten

är du tokig??? en vargspindel på åtta centimeter!

du menar väl millimeter? :O

2011-07-17 @ 20:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0