Plötsligt händer det

Bed och ni skall få,
sök och ni skall finna,
bulta och dörren skall öppnas för er.

Ty var och en som ber, han får,
och den som söker, han finner,
och för den som bultar skall dörren öppnas.

Matteus 7:7-8

Varför fungerar placebo-effekten? Handlar det mer om tron i sig än om VAD man tror? Även om det finns många vägar till samma mål finns det olika val att göra; vissa vägar är bättre än andra, lättare att vandra. Alla tror på något, spelar det egentligen någon roll? Jag vill mena att det spelar roll.

Om jag TROR att jag kan vinna köper jag en lott och öppnar dörren för möjligheten. Tror jag att jag aldrig kommer att vinna spelar lotten ingen roll och därför köps den aldrig. Då ger jag den aldrig chansen att bringa mig vinsten.

Var och en är salig i sin tro. Varför chansa? Köp en lott, be en bön. Plötsligt händer det. Jag har köpt min lott. Jag hoppas att det händer nu. Min vinst. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0