Hinner du med?

Oj vad det händer. Efter veckor, ja månader av stiltje trillar aktiviteterna nu in på rullande band. Som tur är var jag väl förberedd med vår Carl Larsson-almanacka. En kolumn för varje familjemedlem och en gemensam kolumn för familjens aktiviteter.

Här planeras dop, husvisningar, BVC-besök, läkarkontroller, tandläkarbesök, bilbesiktningar, grillkvällar, shoppingdagar, besök till banken, optikertider, skolevenemang, ja till och med duschdagar för somliga familjemedlemmar.

Dessa bråda tider slår även björkarna ut sina löv till musöron, häggen avslöjar en än större blomning detta år och i blombänken finns redan små tuvor av diverse ivriga perenner som tyckt sig sovit alldeles för länge. Cykeln är rustad med kärra och har numer till och med förärats ett eget ben att stå på när den inte används.

Jag känner mig rik men ändock så fattig. Jag vill ha något EGET att rå om, ett hus med trevlig tomt att utreda (för det är ju ute man gör sånt, inne inreder man väl?). En drös pengar så man kunde lägga upp en budget för ändamålet vore inte heller dumt.

Tills dess jag vinner miljonen (-rna) på triss så ska jag åtminstone njuta av dagen. Årets första middag utomhus ikväll. Eftermiddagssol och sjutton grader varmt. Inne minst trettio. NU händer det. Oj vad det händer.

Kommentarer
Postat av: Anna

Frida, du skriver så fint och lättsamt! Önskar er lycka till med punkterna, särskilt en!

2011-05-10 @ 07:59:20
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0