Dopparedagen

Igår var det Mattis första högtidsdag. Han döptes in i kristi gemenskap och firade detta med att bjuda på smörgåstårta i församlingsgården. Vi var trots åttio bjudna "bara" dryga femtio samlade, så det blev en del gotta över. Jag tänkte donera en del av detta till bättre behövande imorgon, då slipper jag själv lägga på mig.


Matti gillade inte att vakna till ett kallt bad.

Varmaste tack ännu igen till alla som kom. Extra tack till min ovärdeliga mamma och till Ingegerd, som förgyllde dopakten med sin sång. För dig som undrar så valde vi psalm 606 och psalm 201 att sjunga, och Ingegerd sjöng och spelade piano; Sonja Aldéns "Välkommen hem". Vackert.



Tack alla som ville fira med oss.

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Jag säger då tack för att vi fick komma. Det var så fint och Ingegerds sång lämnar inte ett öga torrt. Det var så vackert!

2011-05-30 @ 06:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0