Vårvindar friska

Vårvädret den senaste veckan har varit kanon. Igår laddade jag och Lina inför våren med det jag egentligen skulle låta bli. Inte helt oväntat att jag inte kunde hålla mig i styr. Jag hittade ett bra erbjudande på Granngården, där ett helt planteringsset bara kostade 25 kr. Lägg till erbjudandet om tio fröpåsar till priset av sex stycken, så förstår du kanske att jag hade trevligt.


Vi har nu sått
  • Blomman för dagen Ipomoea purpurea ' Heavenly Blue'
  • Purpurvinda Ipomoea purpurea 'Grandpa Ott'
  • Blåsalvia Salvia patens
  • Daggsalvia Salvia farinacea 'Fairy Queen'
  • Kaktusdahlia Dahlia x hortensis 'Dutch explosion' (fast inte frösått, det är andra året jag övervintrat knölarna i kylen)


Jag vill rekommendera de små plastbackarna man hade pennor i som liten,
de är perfekta att ha fröpåsar och frökuvert i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0