Storslagna idéer

Varför inte passa på att fantisera lite om den kommande sommaren? Jag har en plan som håller på att ta form. Den innefattar en ände på mitt växtsamlande (alltså min tendens att ha en och en av massa olika sorters växter) och så ska jag möblera om lite i rabatterna så att solens barn får se sin sol och skuggälskarna får sin svalka. Jag ska kort sagt försöka proffsa till det hela. Växterna som blir över lär få flytta till mamma, där finns utrymmet jag själv saknar.

Eftersom att jag egentligen har överbefolkat rabatterna avseende antalet arter så borde jag ABSOLUT inte ens så mycket som snegla åt sådana här sidor, men frestelser finns ju i mängder ... Letar du själv efter fröer, knölar, lökar, kanske småplantor eller rentav någon tidnings- eller bokprenumeration så rekommenderas att du besöker Odla:



Det jag saknar mest just nu är mina ritpapper och inspirerande bilder, men de fyra trädgårdstidningar jag har på rummet bidrar med en tröstande vision. En vision om en blomstrande sommar, i år kanske med trädgårdsland? Allt beror på orken och lusten att gräva. För grävandet är A och O i trädgårdslanden har jag förstått. Jag funderar på potatis och lök, kanske några olika sallater och så gurka och tomat i växthuset. Gurka och tomater är spikat, men det övriga är galna idéer. För jag har aldrig haft köksträdgård förr.

Nu ska jag kolla lite mer i mina tidningar och så är lilleman troligtvis hungrig inom kort. Tiden går. Även på sjukhus.

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Till och med jag sitter på olika trädgårdssidor och funderar över sommarens trädgårdsland. Sallad, färska kryddor, jordgubbar i mängder. Det står på mitt schema... Pallkragar, gamla mattor och matjord.

Jag har varit hemma för länge. =D

2011-03-25 @ 08:32:36
URL: http://hannasandman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0