Onödigt tro-sig-vetande?

Jag har den senaste tiden köpt hem mängder av en sällanköpsvara. Hos oss är numera möbeltassar en vardagsprodukt. Kanske mest för att vi senaste tiden köpt nya köksstolar, och dessutom kastat bort rumsmattan så att rumsbordet numer står direkt på golvet. Då behövs dessa tassar.

Idag funderade jag på varför de oftast är runda och inte fyrkantiga, oftast är ju bordsben, stolsben och liknande fyrkantiga. Sekunderna efteråt tänkte jag på klistermärken som sprätter upp i hörnen när klistret blivit dåligt. Då kopplade det. Hade tassarna en rund form finns ju inga hörn som kan lossna, och då sitter de alltså bättre fast.



Vidare vill jag rekommendera självhäftande tassar som är lätta att byta ut om de skulle bli utnötta. De med stift nöter ju mer på möbeln. Självhäftande tassar kan även passa bra under askar och lådor som ska dras fram och tillbaka eller stå på någon möbel.

Har du något gammalt skåp med en gles dörr som inte vill hålla sig stängd kan man även sätta en möbeltass så att det tar fast någonstans. Jag har gjort det på en skåp hemma, fast innan jag handlat tassar. Det funkade även med ett plåster. Syns inte från utsidan heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0