En klassiker - väderprat

Trots att jag i princip lovat mig själv att inte som alla andra klaga på vädret så måste jag nog göra det ändå. Den senaste tiden har det som bekant varit olidligt hett i Norrbotten, faktiskt varmast i Europa. Vidsel toppade med en värme som uppmättes till 31,6 grader i skuggan. Detta har lett till att häggarnas blomning kom och passerade två veckor innan ordinarie tid, och årets examensblomma blev istället syrénen. Det har jag aldrig varit med om förr.

Det har faktiskt varit häftigt de senaste månaderna, i vintras var det ju under 20 minus i över tre månader i sträck, och femton minus klassades som blidväder. Att sedan våren explosionsartat gjorde entré och sedan kastade in sommaren på scenen alltför tidigt, gjorde att jag nu funderar på om detta år blir annorlunda på fler sätt. Återstår att se.

Den senaste tidens värme har slagit ut oss alla och jag har inget vettigt gjort på flera dagar. I söndags firade jag dock det svalare vädret med en IKEA-tripp. Nu står den nya sängramen i sovrummet monterad och klar, och den verkar hålla för sovning. Trevligt och snyggt.

Nu ska jag ut och sätta lite extra fart på sommaren med mina egenodlade slingerväxter. Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0