Premiär


I lördags hände det. Jag tror att Mika jublade inombords när jag gav med mig och tyckte att det var okej om Matti bastade för första gången. Jag kan nog erkänna att jag är lite orolig för just den traditionen, små barn har ju lite svårt att reglera sin egen kroppstemperatur. Fast med ljum bastu och svalkande vatten inom räckhåll gick det kalasbra. Och Mika var supernöjd. För att inte tala om mummi. Det betyder farmor. Och Matti älskar att prata med sin mummi.

Kort sagt har vi haft en kalashelg i Finland med sol varje dag, lite kultur, lite TV, mycket skratt och för min del en hel del nya finska ord till förrådet. Jag har även ansträngt mig lite extra. Det innebär bastu två dagar i rad, och andra dagen även avslut med bad i sjön. Kallt. Sista dagen fick vi tårta, det vankades nämligen lysningskaffe. Mikas farbror har förlovat sig. Hoppas på finskt bröllop om inte allt för lång tid. Vore kul.

Nu gör vi tidig kväll, Mika jobbar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0