Leva i nuet?

Idag började jag reka lite. Jag har självsvåldigt fattat beslut om att ungarna ska ha vinterkläder från Gneis nästkommande vinter. De har nämligen varit överlägsna i kvalitet, och är dessutom snygga. Nu publicerar de bilder av kläderna allt eftersom de blir klara. Jag ser fram emot jackor och byxor till Lina, och kanske en minioverall till Matti. Annars behöver han egentligen inte någon vrålbra förrän nästa år.

I övrigt har jag även börjat fundera på julklappar för att slippa stressen som annars dyker upp i oktober och håller i sig till efter jul. Nu blir det andra bullar. Tänkte jag i alla fall.

Lite närmre ligger fågeljakten som drar igång den 25:e augusti. DÅ kanske Vina äntligen får sin första fågel? Hoppas, hoppas, hoppas. Mika har ju köpt nytt sikte och desstom skjutit in bössan (som han missat ett av tidigare år ... ) så nu kan vi inte skylla på vapnet om hon inte får någon fågelmiddag. Intresset finns ju hos henne också, och hon skalldriver inte. Utgångsläget är minst sagt spännande. Men inte förrän i höst. Mika ska dessutom vara ledig från jobbet hela september för att kunna jaga så mycket som möjligt. Jag har sagt att han måste skjuta minst fem fåglar för Vina innan det är läge att ens tänka på älgjakten. Håll tummarna!

Här levs inte i nuet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0