Är jag paranoid?

Eftersom att kommunen klipper vår gräsmatta så sällan (det är deras fastighet vi hyr, så de SKA sköta den åt oss), så har jag sedan vi flyttade in klippt själv. De senaste två åren har till och med Mika klippt.

Idag undrar jag om det är uträknat. I år har nämligen något förändrats. Varje gång vi klippt dröjer det en dag - sedan dyker kommunens man upp och klipper grannarnas gräs. Nu har det hänt så många gånger att jag börjar fundera om det finns ett uträknat signalsystem inblandat?

Kanske är det min krävande grannfru som ringer och meddelar att det är dags? Eller raggar de förbi och ser när jag klippt? I vilket fall börjar det kännas ovärt att klippa själv. Förutom hela dagen när det är nyklippt hos mig och långvuxet hos grannen. Då är det värt.


Slätklippt, prydlig gräsmatta på vår sida, ogräsartad tillväxt hos grannen.


Storåkarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0