Tjejer

Igår var jag så illa piskad att åka till staden och shoppa. Det låter måhända trevligt och lustfyllt, men jag och Lina (som var mottagaren av dagens shopping) är båda blodsockerkänsliga. Efter att vi ätit middag gick det alltså avsevärt mycket bättre att hitta det vi skulle.

För första gången har Lina nött sönder ett uteplagg. Andra föräldrar kanske blir irriterade eller arga, men jag är glad att hon äntligen kommit på att det är kul att leka utomhus även vintertid. Hela hennes första vinter på dagis stod hon stilla på en fläck och grät. Nuförtiden kryper hon runt i snön och leker. Massor. Det har resulterat i två revor, en på vardera knä, på hennes täckisar. Vi fyndade ett nytt par i kraftigare tyg, och nästa år har jag redan bestämt vilket fabrikat vi ska ha på utekläderna.

Förutom täckisar så behövde min växande brutta nya brallor och hennes nyförvärvade aparmar av extra längd krävde en del koftor, då de gamla tjänat klart. Vi hittade en del på rea och en del annat också. Det blev en ljusgrå mjukisdress (kofta+byxa) från H&M, ett par jeans, ett par jeansleggings och två koftor från Kappahl. Lina gillar att leka modevisning från provrummet och hon bjöd på en kul visning av olika varianter av kläder. Jag blev faktiskt lite impad av tålamodet att pröva byxor i mängder tills vi hittade rätt.

Tänkte dela lite bilder men hittade inga bra så det kanske kommer senare. Vill även inflika att Lina inte längre räknas som flicka, utan numera tillhör kategorin tjejer på klädbutikerna. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0