Smygstart

Blomman för dagen Ipomoea purpurea och Månvinda Ipomoea Alba

 

Årets frösådder har tjuvstartat hos oss. Egentligen brukar jag inte börja förrän i februari/mars, men jag tänkte ha riktigt präktiga utplanteringsexemplar när juni månad är här. I år ska jag dessutom inte ha så många olika sorter som jag brukar, dels på grund av platsen de tar, men även för tiden. Jag vet ju inte riktigt hur mycket tid jag ids lägga ner på frösådderna när våren blir till sommar. Att kasta de överblivna gör jag bara inte.

 

De frön av Blomman för dagen som fått komma i jorden har planterats i Weibulls torvbriketter (har inte testat dem sedan jag var liten) och sedan placerats i fönstret. Månvindan däremot har jag sått i vanlig blomjord, för det var vad som fanns till hands just då. Båda frösorterna har redan grott, och det är kul att se hur de försöker slingra sig ur det skal som skyddat dem innan.

Dagens temperatur lovar också mer vår till folket. Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0