Ojämnt flöde

Jag håller på att gå i bitar här hemma ibland, den här veckan har min internetanslutning tjorvat mer än lovligt. Jag misstänker dock någon typ av halsfluss för min bästa vän (datorns) räkning, så den ska till doktor Frty snarast. Återstår att se om det finns något att göra eller om koma med senarelagt uppvak är enda alternativet.

Idag ville Lina köra skoter. Hon ville egentligen mest tolka med boben bakom, och hävdade att det inte alls var kallt. Jag menade att tjugo minus var för kallt, men då mätaren visade tio minus så kunde jag inte neka längre. Vi tog Vina och packade oss iväg. En timme senare, när vi kom hem, så var det tjugo minus på riktigt. Jag hade inte märkt det men Lina tyckte att det var isande kallt och fick tina upp i badkaret.

Vina gör fina framsteg som följeslagare, förr var jag tvungen att slå av motorn, kliva av skotern och gå en bit ifrån för att hon skulle komma fram. Nu hoppar hon upp på kommando, speciellt när hon rusat av sig det värsta bensprattlet. Hon sover gott ikväll, det lovar jag!

På vägen hem bjöd naturen på en underbart rosalila vinterhimmel och snötyngda träd vart än man tittade. Det kändes lite som att färdas i en vintersaga. Jag blev nästan sugen att åka skidor?! Tur att jag inte äger några, då hade jag ju saknat ursäkt att låta bli.


En liten Vina under ett hängande träd.



Kommentarer
Postat av: Kattis

Otroligt vacker bild!

2011-01-30 @ 09:45:52
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0