Julen nalkas

Igår åkte jag till Haparanda för att förbereda nästa års födelsedagspresent till mig själv. Eller vad man ska kalla det. Hexi löper och jag har hittat den grymmaste killen åt henne:


Rölli, 25% Norsk Skogkatt och 75% Maine Coon.

Blir otroligt spännande att se resultatet, han är rejält stor, säkert fem centimeter högre än Hexi och vikten ligger på 8,5 kilo trots att han är slank. Förväntade färger är svart, blå, bruntabby, blåtabby, silvertabby, svartsmoke.

Innan jag åkte hade jag skottat gården, det har kommit mer av det vita guldet nämligen. Jag klagar inte, jag älskar att skotta. Därför skyfflar jag framför grannens dörr också. Fast det vore kul med ett tack som omväxling, senast var det "Jaså, du skottar? Ja det behövs ju". Fast när jag kom hem från Haparanda igår hade jag fått det där tacket ändå. Två urtjusiga vita amaryllisar stod och väntade på köksbordet. Det är fint med den sortens uppskattning, och personligen ääälskar jag blommor, vilket grannen ifråga är väl medveten om.

Idag har jag och Lina köpt de sista julklapparna (förutom Linas sista) och så planerar vi för årets julbord. Det blir hos syrran med familj. Blir lite vuxet att fira någon annanstans än hos mamma, men jag tror att jag är vuxen nu. Blev även kallad kvinna när jag frågade om hjälp på IKEA igår. "Det står en en kvinna här som undrar ... "
Jag är nog vuxen. 2011 års julklapp. Avklippt navelsträng. Eller nåt.

Nu ska jag kila vidare och hitta på mer fuffens. God helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0