Det är nästan så man blir hungrig

Idag kommer Lina. Blir skönt att få hem henne, det är grymt tråkigt att vara ensam. Misstänker att det blir någon typ av film ikväll, gissningsvis även ostkrokar och kanske dricka? Hon brukar gilla sådant. Hade varit skönt att gå en promenad i skogen idag, Vina håller med. Får se om det blir och vart i så fall.

Imorgon är det Näringslivsgala i vår kommun. Jag ska faktiskt gå, även om jag just idag inte känner mig peppad alls. Det brukar bli annorlunda när man duschat, fått hår och smink fixat. Min kompis Ingegerd ska hjälpa till med det. Hon är make-up artist, så det blir lite extra kul.

Något jag ser fram emot är maten. Jag är ett stort fan av det mesta ätbara. När det då vankas kött, och som i det här sammanhanget, trerätters, så blir man ju hungrig direkt. Kvällens matsedel:

Förrätt:
Laxentré med varmrökt lax, Västerbottensost och färska örter
Varmrätt:
Fläskfilé provencale med bakpotatis, rödvinssås och marinerade rotfrukter
Efterrätt: Chokladkladdkaka med vispgrädde



Till maten ingår en starköl alternativt ett vinglas, något jag för egen del passar. Det blir nog någon vanlig dricka istället. Om det finns, kanhända det får bli vatten, men det är ju inte heller dumt.

Jag ska gå med Ingegerd, som sagt, och så Sara. Sara och hennes man + svåger har ett familjeföretag som nominerats till Årets Pärla. Jag läste idag att deras firma Bohlins - BMM är ett av de tre företag som fått flest röster, slutresultatet presenteras imorgon kväll på galan. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Hanna Sandman

Du kan inte ta med en doggybag åt mig?? Jag är också sugen på sådär god mat! =D

2010-10-22 @ 14:46:16
URL: http://hannasandman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0