Tredje delen klart

Idag har jag faktiskt vaknat tidigt. Tyvärr mot min vilja. Klockan halv fem hördes det - Ljudet. Suck. Dessa katter. Är det inte den ena som klänger i dörrhandtaget så är det den andra som klöser(!) på fönstren för att väcka halva huset. Jag lovar att det INTE är ett angenämt ljud att vakna till så tidigt, ja det är egentligen aldrig angenämt att höra det förfärliga skrapandet. Jag blev till sist tvungen att kasta ut kattrackarn, trots att det bar mig emot. Då lär hon sig ju att hon får som hon vill. Hade varit bättre med blomspruta. Tyvärr hängde den i städskrubben, men man kanske måste ta fram och damma av den?

Efter ett bra tag somnade jag om och lyckades nästan försova mig. Jag skulle skriva nationellt prov i svenska idag. 08.10 var starttiden, och man fick hålla på fyra timmar. Jag tror jag höll på i ungefär tre. Som tur var fick man använda sin dator för att skriva provet, det spar tid och man kan finjustera på ett annat sätt. Som vanligt blev jag inte riktigt nöjd, men någon gång får man ju ändå ge sig. Hoppas att det räcker till ett bra betyg.

Jag fick i alla fall ett preliminärt omdöme på mina tidigare inlämnade bokanalyser, de låg på svagt MVG eller starkt VG, och just nu ligger de för bedömning och second opinion hos en andra lärare. Skönt att ha gjort det klart och fått det ur världen, nu måste jag bara fixa med det muntliga provet som ska vara på måndag. Hjälp. Det är en av de delar jag gruvar mest för. Mest för att jag aldrig lyckats slutföra just den delen tidigare. Men nu SKA det göras. Och jag erkänner att jag är nervös.

Nu är i alla fall tre delar av svenskan avklarad, jag har kvar att göra den muntliga delen av nationella provet, ytterligare en muntlig framställan och så litteraturhistorien. Sedan ska jag också skriva en tvåsidig text om jag minns rätt, man fick välja mellan krönika, essä, artikel eller reportage. En bit kvar alltså, men jag är ju redan nästan halvvägs, så det blir säkert bra.

Lina kom hem tidigare idag, jag åkte och hämtade henne på skolan. Hon hade nämligen gjort illa sig i ansiktet, så hon har en del skrapsår på läppen och hakan. Isklump + busig kompis = ingen bra idé. Men nu fick vi lite onsdagsmys i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Marie

Kom och käka en bit tårta efter middagstid om ni vill, maken är på språng men hans tårta var visst god;) Marie och Arvid

2010-11-17 @ 14:29:48
Postat av: Hanna Sandman

Ååå vad du är duktig syster! Fortsätt jobba så är det klart innan du vet ordet av! HEJJA HEJJA!! =D

2010-11-17 @ 19:30:30
URL: http://hannasandman.blogspot.com
Postat av: Ingela

Den här gången ska det bli klart! Du är ju en god bit på väg:)

2010-11-18 @ 19:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0