Tacknämligt

Igår hade jag ett ryck. Minns inte senast det hände, och av döma av oredan innan så var det ett BRA tag sedan. Mina ryck gäller alltså städning. Idag har jag fått lida ryggont hela dagen efter att ha varit alldeles för duktig igår. Jag glömmer nämligen bort att ta det lugnt mellan varven. Så går det när man är en impulsperson.

I alla fall, det sista jag gjorde när jag stökat runt i kök och vardagsrum var att rengöra akvariet. Som de flesta förstår så börjar man med att håva upp de fiskar som är i vägen för utförandet. Den här gången fick en urdiskad glasslåda tjäna som tillfälligt boende.

Så snart jag ställt lådan med akvarievatten på golvet dök en svart skugga upp. Det finns någon i det här hushållet som älskar vatten och särskilt när det nyss ställts på golvet. Hexi började genast leka med vattenskålen, men slutade efter ett par skarpa tillsägelser. Allt lugnt. Tills den första fisken flyttade in!

Jag har aldrig sett en katt så ivrig att tvätta händerna förr. Hexi formligen steppade på framtassarna för att fånga den stackars fisken, och hade hon fått hållas hade hon säkert lyckats. Istället åkte hon ut. Man kan ju inte riskera livet hos de man städar åt.


Vårt lilla akvarie


Efter städningen kunde Hexi lugnt släppas in igen, hon såg besviken ut när hon såg att det var tomt på golvet. Fiskarna var i alla fall glada att få nytt vatten och fräsch inredning. Man måste ändå säga att det är trevligt att få hjälp, även om jag inte uppskattade just den här hjälpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0