Shit pomfritt

Idag har det varit rätt fullt upp. Började dagen med att dammsuga och diska, något som verkligen behövs i slutet av veckan! Sedan var det dags att besöka julmarknaden i byn, då jag i ett svagt ögonblick råkade gå med på att ha hand om "Barnens rum". Jag har suttit och guidat barn och deras föräldrar genom gissningslekar, fiskdamm och tomtebesök, allt med sorlet av alla besökare i öronen. Fikat var gott och jag kunde gå hem strax efter två, en hel timme tidigare än planerat.

Hemma igen började jag med middagen, då jag hittade en familj vi känner på marknaden, de såg hungriga ut så jag bad dem komma hit på middag. Tur att jag hunnit städa innan marknaden! Spagetti och köttfärssås är inte så romantiskt, men brukar funka hyfsat när barn är med i bilden. Lussebullar och pepparkakor till efterrätt, och massor med surr. Hade glömt hur kul det är med främmande, måste nog göra om det här snart igen.

Idag säger Lina att hennes mormor har namnsdag, så det är bäst att vi gratulerar. De har varit på Norrbottens Vackraste-utställningen och det gick jättebra. Det måste vi ju också uppmärksamma, så jag ska uppdatera kennelsidan ikväll tänkte jag. Det var ett tag sedan.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0