Panik för retorik

Idag är jag fortfarande trött? Jag som trodde att man borde vara pigg kvällen efter att man sovit ikapp? Så fel jag kan ha. Jag har till och med vistats utomhus en stund ikväll. Visserligen en liten stund, men dock. Tydligen hjälpte det inte mig att bli piggare i alla fall.

Jag sitter för närvarande och försöker få fatt i mina tankar så att jag kan skriva ett PM inför det muntliga provet jag ska hålla på måndag. Inte det lättaste, jag lovar. Jag har sedan tidigare gruvat en hel del inför det här provet, då det är just den delen jag aldrig fått klart tidigare. Det blir lite mer laddat än nödvändigt om man säger så.


Jag borde rent logiskt vara bra på att tala, då jag så gärna surrar med vänner, bekanta och till och med de jag knappt känner. Att pladdra är liksom min grej, gärna om jag dessutom får argumentera i filosofiska frågor. Mitt största huvudbry är för närvarande vad jag ska prata om. Det gäller fem minuter, och helst på pricken. Mer eller mindre ger sämre betyg. Jag vill ha bra betyg.

Ska fundera mer. Kanske hela natten om det behövs. Godnatt på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0