Nere

De senaste dagarna har det varit rätt dött. Lina kom hit torsdag kväll, sedan var jag döende i morse. Snorig, ont i rygg och huvud. Inget internet heller. Både jag och nätet har alltså varit nere för räkning. Efter inkopplande av modem och kaffe, middag och mer kaffe hos morsan är jag dock på benen igen. Tyvärr fick bönan ont i magen så vi blev tvungna att skippa tårtkalaset som vi planerat hos Lova. Typiskt. Jag som hade längtat. Nåja.

Imorgon ska det bli Hantverksmässa om allt går som planerat, och sedan skulle visst alla syskon med respektive samlas för middag hos mamma. Vi blir åtminstone arton personer, så det brukar bli rätt fullt fastän vi bara är syskonen samlade.

När mamma bad om tips på vad hon skulle laga föreslogs palt, kött, kyckling osv. Mamma funderade på om hon skulle göra någon sorts buffé? Det är humor, för den som känner min mamma vet att det ALLTID är buffé när vi samlas och äter. Inget dumt med det, men hon frågade efter tips för att kanske komma med något nytt eller oprövat? Gott blir det alltid oavsett.

Linas skolfoton kom idag, hon blev fin som alltid. Nu ska jag kolla om jag kan underlätta magontet för henne, jag vet inte om vi har något hemma, ibland hjälper det med samarin (eller omtanken bakom?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0