När gav du din kvinna korv senast?

Idag har vi varit på Hantverksdagarna i Luleå, Arcushallen. Det är öppet imorgon också, så har du inte hunnit dit finns ännu möjligheten. På nämnda mässa fanns en del försäljare, och om det var ett medvetet eller omedvetet grepp att formulera sin skylt så kul vet jag inte, men många fnissade till när de passerade salamiförsäljaren. Jag misstänker att de fick sålt någon extrakorv tack vare sin finurliga (?) text.


Lovisa föll för frestelsen ... vill man ha korv är det bara att ta för sig!


Lina fyndade scrappingtillbehör, smycken och lite småpynt. Själv har jag hunnit köpa det garn jag varit ute efter, så den här gången blev det faktiskt inget annat än inträde, hamburgare och dricka som tärde på min börs.

För tillfället hänger Lina hos sin kompis Tilde, de skulle pyssla lite med Linas nya ull som hon fyndade. Jag lovade hämta henne när det blev dags att åka, vi ska nämligen träffas hela syskonhögen ikväll. Mamma bjuder på middag - buffé för ovanlighetens skull. Hehe

Funderar även på att åka ner på byn en sväng senare ikväll och tända ett ljus på någon grav, strosa lite på kyrkogården och se hur fint det är när alla gravar kommits ihåg. Jag brukar tända ljus även hemma, jag har en lykta på bron där ett gravljus passar perfekt, och så brinner det längre än vanliga värmeljus. Jättemysigt.

Nu ska jag försöka få någon ordning på mitt internetstrul så jag kanske kan fortsätta surfandet även framöver. Lev och må, och glöm inte bort att det är lördag idag!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hi hi, det var en riktigt fyndig text!

2010-11-12 @ 08:31:00
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0