Drömmen om en riktig tupp

Igår morse åkte Mika igen. Under veckan tyckte jag att han skött sig så bra att han måste belönas. Plus att hunden behövde motion och stimulans. Det blev således en tur till Kåbdalis från fredag till söndag för att umgås med bröderna och hinna ut i skogen en sväng.

Under jakten var det tydligen inte de bästa förhållandena, skarsnön var inte direkt tyst att gå på och Vina befarades ha fått sår under tassarna, så det blev bara en snabbsväng. Ingen fågel i sikte men Vina var en mycket lugn och stillsam vovve resten av kvällen. Skönt att hon fått springa av sig lite.

Tänk att det ska vara så svårt att lyckas hitta fågel åt henne? Det vore så kul om hon fick tag i den första tjädertuppen, jag inbillar mig att hon då skulle komma loss ordentligt med både sök och upptag. Ska jag vara ärlig så vore det kul med vilken fågel som helst, men dessa tuppar är tjusiga - och stora!

Hemma är det inga problem med något av detta, enda problemet är att bytet inte är bevingat, men väl svart. Häxkatten är eftertraktad som pipleksak men har numera börjat försöka sig på att säga stopp. Efter ett tag alltså.

Min dator har kraschat och är på reparation, jag laddar för nationella prov i Svenska B och Lina kommer på fredag. Jultidningarna har börjat delas ut och sparken har kommit ner från takåsarna i garaget. Lina älskar den.

Jag stickar på mina projekt som börjar vara färdiga och funderar på vad jag skulle ta mig an härnäst. Kanske äntligen ta tag i och fixa tjocksockar till bönan, det kan ju behövas nu när det blir kraftiga minusgrader.

Det var en snabb update på vad som är aktuellt just nu, mer kommer troligen senare, men jag måste få hem min FUNGERANDE dator först. Lev och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0