Alltid retar det någon

Eller alltid förnöjer det någon ...

Jag har den senaste tiden haft lite svårt att använda mina skor; då det är kallt vill man ju gärna ha extra tjocka strumpor, men då blir mina fötter en storlek för stora för de skor jag har att välja på. Mina fötter var nämligen redan utan extrasockar egentligen en storlek för stora.

Jag har letat några hyfsat snygga vardagsskor en längre tid utan att lyckas. Följden blev att jag nuförtiden hasar runt i stickade tofflor och Birkenstock. Jag märker att det är uppseendeväckande, bara den här veckan har tre helt olika personer frågat om mitt märkliga val av skor. För samtliga har jag förklarat varför och även lagt till att det faktiskt finns fördelar:

1. Fötterna svettas aldrig = blir aldrig kalla eller blöta i efterhand
2. Birken är snabba att ta på och av

Trots detta vore det skönt att hitta ett par schyssta vardagspjucks, så jag fortsätter att leta när jag får tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0