Rantarrackel

Idag har jag lyckats försova mig hela tre timmar! Jag hade lovat hjälpa min gamla pappa att få lite kontorsjobb gjort. Vi har märkt upp pärmar och sorterat in papper i register och så vidare. Prislistor har uppdaterats med årets summor och så har vi naturligtvis druckit kaffe och surrat en del.

Dagens höjdpunkt var att efter jobbet hälsa på min moster som uppmuntrade lite mer frivola dryckesvanor. Hon verkar vilja att jag ska dras mer åt det alkoholberoende hållet. Tur att hon är min bästa moster. Hon ville även att jag, för att undvika förväxlingar, skulle namnge henne som Johanna. Hmm ...

Min mosters hund Celine ska valpa om ett par veckor, men redan nu är hon tjockare än när hon var högdräktig senast. I normala fall brukar den här rasen inte få fler än 2-3 valpar, men jag gissade på fyra, men hoppas på fem. Många tikar så att moster får något att välja bland. Celine är av rasen pomeranian, tidigare dvärgspets, och är gudomligt söt. Eller vad tycker du?




Snäll som hon är skickade Sara (oupps! Där försade jag mig!) med mig två neontetror Paracheirodon innesi och två pansarmalar Corydora melanistius som de inte längre hade behov av. Najs. Mina metallpansarmalar blev glada över sina nya blyga vänner.



Nu ska jag planera Saras blivande rabatt. Hon måste ju ha en läcker entré till sitt läckra hus!
Mors!

Kommentarer
Postat av: sara ö

Vilka fina fiskar... var dom mina?? Hahaha jag ler än... hihih kram;)

2010-05-04 @ 23:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0