Nu ångrar man sig

Nu när jag ser hur mycket som börjat spira i rabatten på framsidan ångrar jag bittert att jag inte gjort någon karta över planterade arter/sorter. Jag minns bara en bråkdel av växterna som är på gång, allra minst minns man ju färger och blomningstider osv.

Bjuder på lite gott och blandat från mitt söderläge.


Från vänster: En lovande tuva blå pärlhyacinter, snödroppe flankerad av tulpanernas snyggt rullade blad, och sist - en oönskad Cikoria har smugit sig in i rabatten! Jag trodde jag lyckades rensa bort alla rötter i fjol, men icket!

Så ett litet mysterium: Jag minns inte vad detta är. Tre likadana, så jag har uppenbarligen planterat dem, men minns inte alls vad det kan vara. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0