Myggjagare

Nej, jag har inte skaffat näbbskor. Ej heller en maskin som tar kål på sommarens plågoandar. Jag fick en söt väderbiten grå holk av min vän Lennart. Lina rensade den och Mika hann sätta upp den innan han åkte till Malmö. Nu har ett par svartvita flugsnappare hittat den och verkar ha bestämt sig för att bygga sitt bo. Hoppas, hoppas. De är så himla söta, och som extra bonus är de myggjägare av rang!



Jag åkte till mamma en sväng idag för att andas annat än äcklig inneluft, och där var Alva och invigde sin nya pool. Gissa om hon var nöjd?! Ja - så länge hon slapp ha den hemska mössan som skydd för solen. Tur att poolen hade solskärm!



Så hann Sofia och hennes mamma Kerstin kika förbi med vackerbarnet Sigge. Jisses vad de växer snabbt! Han är redan nio månader och kryper! Hade varit en toppendag om jag bara varit frisk. Nu fick dagen tre kålrötter istället för fem. En för Flugsnapparna, En för Alva, En för Sigge.


Härliga Sigge piffade upp dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0