Groende grönt

För några dagar sedan fotade jag i mina rabatter. Hittade en Akleja som växt på sig rätt bra, och bredvid stod en mindre variant, BROKBLADIG! Vart den kommit ifrån vet jag inte, men den ser väldigt söt ut. Spännande att se blomfärgerna när det blir dags!


Aquilegia Vulgaris, till vänster en än så länge lägre och brokbladig variant.

I övrigt växer allt så det knakar. Riddarsporrarna är riktiga buskar nu, fler snödroppar har kikat upp, jag hittade en knopp på en Kungängslilja och kikar man noga syns Pärlhyacinternas blomknoppar längst ner i bladrosetterna.

Förra hösten fick jag en Gråmalva av Mias gamla mamma Karin. Den blommar otroligt vackert med stora rosa blommor på sina höga stjälkar. Det gläder mig att den ser ut att trivas hos mig, då verkar minnet behålla Karin också. Blommor är ett fantastiskt sätt att minnas  personer på.


Början till blomsterprakt - Gammeldags Gråmalva från Klöverträsk



Även vid altanen i norrläge är det storverk på gång ...



En slumrande tulpan och en nickande knopp av Kungsängslilja väntar på sin tur att dra blickarna till sig.


Scillans fägring är som bäst just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0