En smak av sommar

Ikväll klockan 21 mätte yttertemperaturen hela 20 grader. I skuggan. Gissa om sommaren känns nääära??? Alva fick åka sin premiärtur - livets första cykelstolssittning med sin mamma. Förhoppningsvis inte den sista, hon var HELNÖJD när de anlände ikväll. Tjejerna drack saft vid utegruppen vi hade som små.




Som ni ser av bilderna har det hoppats, läskats, vilats (efter arbetet) och njutits. Vi har varit duktiga idag, jag och Mika har hjälpt pappa att strössla till och släta ut lite jord på ett arbete. Sedan kom vi hem och Mika bjöd på korv och bandspagetti. GRYMT gott när man inte ätit på ett tag!

Sedan har jag skurat bord och stolar på altanen, städat undan lite skrot så man kan trivas ordentligt, och passat på att se de första Scillorna som slagit ut sina blå kronblad i en vacker stjärnform. Idag har livet bjudits på sommar - och frossat!

Imorgon ska jag åka till Havsbadet igen, det återstår en hel del arbete innan allt är klart, och Mika åker till Malmö imorgon. Det blir alltså ingen kvar hemma, för Lini åker till sin pappa redan imorgon. Långa arbetsdagar är inte bra för barnvaktskontot som snabbt töms på resurser. Tur att det finns en pappi då.

Får se om jag hinner blogga något från Pitstan eller om det får bli senare, men det märker ni ju. Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0