Det finns två sidor av allt

Är du mitt uppe i något trist eller jobbigt, så se det som att det finns en glädje att hämta. Jag som är sjuk kan nu passa på att sniffa blomdoft i skuggan, något jag älskar att göra. Min bästa granntant kom över på min altan och surrade en stund, något vi inte gjort om jag varit frisk. Då hade jag ju jobbat istället.

Omvänt gäller samma förhållanden, naturligtvis. Jag kan inte låta bli att undra om det var gårdagens glädjerus som gjorde att jag kejkade totalt idag. Jag fick nämligen hem mina beställda perenner igår. Tyvärr hade jag ingenstans att plantera dem, så det blev till att gräva nytt. Frida var tämligen utmattad efteråt, och jag misstänker att det bidragit till dagens luddiga känsla. Snyft.

Här ser ni hur de små levererades. Kan inte låta bli att bli glad igen. Glada människor blir friska snabbare, det vet ni väl? Och de som längtar blir oftast friska ännu snabbare! Jag borde vara uppe i rekordfart!



Gröna påsar, lufthål och en lista på vad som följde med ... Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0