Carpe diem

Just nu njuter jag en kanelgiffel från Pågens bageri. De är klart underskattade. Passar till det mesta, och är perfekta för varje tillfälle. Mums! Kanel är min favorit, men när det finns med saffran är det också toppen. Vina tackar så klart inte nej till ett smakprov.

På tal om smakprov så roade hon sig kungligt idag. Vi gick till syrran för att hämta min cykel, en promenad på cirka 2-3 kilometer. HELA vägen lyssnade och spejade hon efter rassel i fjolårsgräset. Plötsligt hände det! Vina attackerade snabbare än vilken jägare som helst, och lyckades fånga en mus! När den slutade pipa tappade hon intresset, jag är osäker på om den dog eller om den lyckades fly. Kul att se att hon gillar att jaga, även om jag gärna slipper dela bytet med henne.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Känns det bra att veta att chansen är stor att det är jag som bakat dom? Det kommer förövrigt kanske vanilj/kolagifflar snart. Vi provbakade förra veckan och de var dödligt goda.

2010-05-05 @ 18:46:56
URL: http://honkiie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0