Bildknyckarklåda

Hä klåoj ötä fengra oppå mä!

Blir tokig på folk som knycker bilder utan att säga till! Idag hittade jag en av mina bilder på en officiell hemsida. Visserligen var det inte en av mina bästa bilder, men det är retsamt när motivets, läs: hundens, ägare väljer att skicka in ett foto utan att fråga 1. om jag vill publicera fotot, och 2. om de får låna bilden. Blir tokig! När mitt namn som  fotograf dessutom utelämnas blir jag lindrigt sagt irriterad.

Visst förstår jag att det är kul att hitta sin hund på bild på nätet, men det tillhör god ton att FRÅGA. Skulle det inträffa fler gånger väcks frågan om man ens ska publicera sina foton över huvud taget? Nu ska jag sluta irritera mig.

Ska försöka hitta den där cidern jag skulle haft igår kväll ...

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sånt är aldrig kul, därför har jag börjat märka mina bilder och gjort det jag kunnat för att högerklicks skydda bilderna :)

2010-05-01 @ 22:06:36
URL: http://lovisasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0