Baj baj darling!

Den uppmärksamma Marie märkte att Mikas hjärta skiner av en ädel valör. Att matcha ny katt med ny bil är ju inte helt vanligt bland karlar. Min måste därför vara en liten pärla. En stjärnbeströdd sådan. Som bekant har ju kaptener begåvats med tre stjärnor att axla. Tjusigt värre. Man kan ju tro att jag har en  hel skatt här hemma!

Idag skjutsade Mikas nyblivna Rich Bitch honom till jobbet i den blankgrå Toyotan. Han ska vidare till Malmö, kanske vinkar han åt min vän och blomma Cilla som ju bor i faggorna. Malmö kommer att få dras med Mika i tio dagar innan han är tillbaka i norr igen, då stannar han hemma fyra dagar för att därefter göra samma resa ännu en gång.

Just idag kändes det trist att han skulle åka, men det är ju bättre att man är såta vänner när han ska iväg på jobb. Tyvärr längtar man ju då lite mer,  men hellre det än att det enbart är skönt att karlsloken är ur huset.



Lina kommer inte förrän på fredag, men jag har lovat skjutsa henne till tandläkaren idag. Det har viskats om en eventuell käkjustering med tillhörande tandryckning, men jag har egentligen inte en susning. Därför ska både jag och Anders med den här gången. Hoppas att lillan slipper genomgå en massa tjafs som bara gör ont.

I övrigt ser det ut att bli en solig och grann dag, hoppas på ordentlig värme, jag tänkte ut och cykla lite senare. Vina börjar komma i form nu, vilket är bra, för den 15 maj ska vi till Sjulnäs på utställning. Minns inte om jag berättat det? Det är åtta nobsar anmälda, hoppas Vina är snyggast av dem alla! Det lär ju jag tycka att hon är i alla fall. Nu ska jag iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0