Och på den tredje dagen

Idag är det dag tre utan en enda kolhydrat. Gårdagen var galet knäpp, jag var helt tokig innan jag fick middag. Kakor, godis och glass snurrade runt i mina tankar. Så kom jag sent hem, Mika hann efterlysa mig två gånger. När jag kom hem förstod jag varför; maten var klar. Älsklings hade stekt kyckling och gjort en toppenfräsch mozarellasallad, bara för mig! Fantastiskt! Själv hade han ätit plättar med Lina.

Jag har under dagen haft både toppar och dalar i humöret, men så kom jag på en briljant idé. Istället för kolhydratspäckad yoghurt kan man köpa en flottigare variant: Creme fraiche!



Smaksätt med salt och peppar, och vóila! Du har en matigare och gräddigare youghurt än du nånsin prövat. Innehållet i burken är högpastöriserad grädde och levande mjölksyrakultur, alltså grädde med baciller. Mums filibabba! Toppenmellanmålet nummer ett. Man blir garanterat mätt på en burk för en tia.

Jag är också lite sugen på snask, men C-vitaminbrus i sockerfri variant (finns det ens med socker?) räddar upp det hela. En om dagen.

Nu: Back to work!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Heja vad du är duktig! :) Fortsätt så! :D

2010-03-02 @ 19:30:37
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: Marie

Oj här finns det määäängder med tips! Testa skvätta i lite funlight(0 kolhydrater dock lite annat läskigt som tillsatser och skit men ibland så;) med hallonsmak och du har världens godaste youghyrt som mättar! Annars kan du äta mängder med bacon,ägg och tonfisk värmt med smör, salt och peppar:I) Lycka till:)

2010-03-02 @ 19:59:44
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0