Vi gå över daggstänkta berg, fallera!


Vina får stanna hemma idag.

Idag blir det skolutflykt för hela slanten. Vistträskskolans elever och personal ska ta sig en promenad till det lokala sandtaget. Dit gick vi redan på min tid, när den gamla skolan ännu inte brunnit ner till grunden. Även de nya lärarna verkar uppskatta vår fina natur, och det är ju jättebra, då får ungarna också lära sig att ta vara på det man har nära.

Igår chockades jag av mitt barn. Hon, som tidigare föraktat allt vad idrott och lagsporter heter, gick ÄNTLIGEN med på att följa sin kompis Tilde på fotbollsträning! Makalöst! Två års tjat funkar inte, då är det bättre med två minuters pepp av en riktig kompis. Härligt!

Nu måste jag börja glida iväg så jag hinner vara med på promenaden! Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0