Dagens göranden och (åder)låtanden

Avva gjorde eld och bjöd in till korvgrillning idag. Inte tråkigt! Vina fick gå på grönbete och hon pekade humlor och annat trevligt. Rullade på en död ödla också. Den doftade så härligt.





Under eftermiddagen har jag och Lina låtit åderlåta mig, vunnit 50 spänn på Triss och hundvaktat lite. Dessutom bjöds vi på en härligt sliskig rabarberpaj med farinsocker - en oväntat kolasmakande häftighet. Mums!

Ikväll sover bönan med mig. Mika handräcker min farsgubbe med gräsrullning och så skulle han tidigt till Boden imorgon, så han beslutade att sova över. Lugna gatan med andra ord. Nu känns det som natt, så jag ska gräva fram en bild av en uggla. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0