Inspiration saknas

Ikväll har jag möblerat om lite. Egentligen ville jag måla men hade inte inspiration och hittade inga bra bilder att utgå ifrån. Jag som tänkt påbörja en serie tavlor för kommande behov. Får väl försöka på nytt senare istället.

Annars är det rätt lugnt tempo här. Laddar inför jobbarnatt på söndag. Kanske man borde vara vaken länge ikväll så det är lätt att vara vaken när man ska jobba? Och vilken mat ska man ta med när det är dags? Vad passar egentligen bäst att ätas under natten? Kanske inte palt i alla fall.

För dig som undrar har jag fått börja jobba i Arvidsjaur på ett ålderdomshem. Det är väldigt tillfredsställande att kunna hjälpa andra människor till en lättare vardag och i mitt fall, en skön natts sömn. Den arbetsgrupp som är utbildad att ta hand om våra åldringar är fantastiska. Vilken känsla för andra människor.

Förutom jobbet i grannkommunen har jag även fått veta att jag ska få springvikariera och jobba som extrainsatt personal på hemtjänsten i en by bara två mil hemifrån. Det är också skönt.

Något som förvånar mig är att jag som saknar utbildning inom allt vad medicin och omsorg heter, ändå kan få möjligheten att jobba med just detta. Ansvaret är enormt, men som tur är har man ständigt stöd av jourhavande sjuksköterska, så jag behöver inte fatta beslut ensam. Som gröngöling känns det otroligt tryggt.



Du omsluter mig på alla sidor
och du håller mig i din famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0