Än det ena, än det andra

Är det inte kvarglömda linser så är det något annat. Idag åkte jag i ilfart till optikern för att kontrollera ögonen och där fnissade optikern åt mig.

- Inte växer linserna fast, men däremot borde det bli irriterat. SEX månader är länge för linser att vara i utan att du märkt något innan.

Ögat kollades med en mackapär med extra belysning och hon konstaterade att jag oroat mig i onödan. Tur. Annars hade jag gått med dubbel korrigering i sex månader utan att det behövts. Skräckhistorierna om fastvuxna linser som måste opereras ut avfärdades som moderna myter. Tur det också.

Så det var än det ena. Det andra då? Jo idag har jag haft riktigt kul. Jag och mammi har blommat hela eftermiddagen. Invånarna från en hel rabatt har flyttat till en annan del av trädgården. Jämförelsen med Kiruna ligger nära till hands, men istället för en gruva som genererar cash ska det bli romantik som ger fröjd för ögat. Det utan dubbla synkorrigeringar.

Vad har detta att göra med något alls? Jo, det är att nu när ögonen var i sin ordning, är ryggen i ett läge som närmast kan beskrivas som O N T. Nedböjd över jorden med en bruten grep och en rejäl spade får man snabbt träningsvärk. Känns närmast som att svanken gått av på mitten. Tur för Mika, då slipper han begära extra böj.

Här kommer nu några bilder från Grodan boll. Det vill säga grodperspektiv.






Fler bilder kommer senare, nu ska det sovas lite. Moj!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Oj oj vilka fina bilder det där var, skönt att det ordnade upp sej hos optikern!

2010-06-03 @ 21:46:34
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0