Vill ha och vill ha

Sitter nästan varje dag och kikar på blocket. Det har jag gjort de senaste veckorna. Vår gråa kattrackare som sprang bort har varken hörts av eller synts till, så jag drar efter två månader slutsatsen att hon är uppäten eller överkörd. Tråkigt men förmodligen rätt nära sanningen.

Därför letar jag en ny kattunge. Orkar inte skaffa ännu en vuxen katt som springer bort efter ett par veckor. Det är ju trist att inte veta vad som hänt menar jag. Då är det bättre med en kattunge som man formar så att den fattar att det är här den bor. Utan att springa bort.

Så kommer då frågan vilken sort det ska vara. Jag älskar långhåriga katter, men dagens Norska skogkatter har en annan typ än de hade för sisådär femton år sedan. Jag trivdes finemang med dåtidens typ. Idag finns däremot andra raser som tilltalar mig väldigt mycket. Förutom ragdolls med sina isblåa ögon i den mörka masken så finns ju Maine coon. De är majestätiska och ser lite lagom grymma ut. Om de har den rätta looken vill säga.


Den oförglömligt blå blicken hos en ragdoll.


Problemet med dessa raskatter är flera; att de kostar skjortan och att uppfödarna sällan ser att katten får vistas ute fritt. Fullt förståeligt i och för sig, men man kaaaanske vill välja det själv när man väl skaffat sig sin misse? Speciellt om den kostat massor att skaffa? Tål att funderas på, tills dess letar jag vidare.

Vet du för övrigt någon som har en tunna pengar de vill bli av med, gratis mot avhämtning naturligtvis, så kommer jag direkt! Let me know bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0