Lella

De sista dagarna innan Mika kom hem från Finland var det städning på schemat. Hetsstäd närmare bestämt. NÅGON hade i ett svagt ögonblick utlovat en belöning i form av en kissemiss om han slapp städa när han kom hem ... Eftersom att jag spanat ett tag har jag redan hittat Katten K. Helt rätt typad, med rätt ögon och bra box - nosen ska se speciell ut, precis som öron och ögon. Då blir det rätt uttryck.

Idag åkte vi alltså iväg för att hämta vår nya misse. Vi har inte bestämt namnet ännu, men hon är en riktig go liten katt, tuff dessutom. Inte ett ljud när Majsan morrade åt henne, nya lillan kurrar och gosar mest. Vina brinner av iver att få smaka lite på henne, men jag misstänker att det får vänta ett tag. Nya kissen kan nämligen säga ifrån om det behövs.

Jag har inte hunnit fota själv ännu, så här kommer bilden från Blocket, taget av hennes uppfödare Nathalie:



Förutom sin grymma uppsyn äger kissekatten också den längsta svans du sett på ett kattbarn. Den släpar i marken när hon går. Ser festligt ut. Namnförslag till häxkatten mottages gärna. Nu ska jag försöka sova. Mors!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaah jag kom på det bästa: Besa! Med tanke på hur hon blev din om jag fattar texten rätt;)

2010-07-25 @ 06:58:57
URL: http://lappurlivet
Postat av: Kattis

Kul med en ny kisse, ser grym ut men jag trodde att det var min Hasse som hade den längsta svansen. En gammal dam i byn där vi har vår stuga klappade Hasse och berömde den långa svansen och sa "Katter med sån svans är bra råttfångare" och det stämmer. Jäklars vad han fångar möss, har inte ätit inne på länge nu.

2010-07-26 @ 15:28:39
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Lisa

"Kosmoskatten" ska den heta. Alla gånger. Den är ju t.o.m lila, gula lömska ögon och antenner på öronen.

2010-08-05 @ 13:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0