Hundlivet

Just nu är det mycket jobb och mycket hund. Vi är barnvakter åt Micke, treårig affenkille, resten av veckan. Han är en affenpinscher som har delat boende med Sally tidigare. Måste säga att han är en mjuk och fin kille, mer ett gosedjur än en hund egentligen. Tänk så olika det är på olika individer!

Mamma har äntligen lyckats få Biiga parad. Äntligen. Hanen heter Ailo och är hur mysig som helst, tyst, gosig, social och mjuk. Perfekt temperament. Dessutom var han supertjusig. Biiga blev störtförälskad direkt, och jag förstår varför! Se själv:


Finsk Lapphund Skailos Ailo

Igår var vi ute på promenad hela familjen; jag hade Sally, Mika hade Vina och Lina fick följa Micke ut i snön. Vi drog en promenad längst skoterspåret, över sjön och vidare till Lovisa och Johnny. Trevligt! Jag borde verkligen promenera oftare, man blir så pigg.

Nu när ni fått se Ailo  ska jag fortsätta jobba. Må gott!

Kommentarer
Postat av: sara ö

Han va jätte snygg:)) Va kul med en promme, och som du skriver man blir ju så pigg och glad, kramis;))

2010-01-19 @ 09:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0