Vårstäd

Jag längtar efter att få slippa den här halsonda sjukan jag dras med. Förlåt för gnället, men det är inte min favoritsysselsättning att slappa, vila, sova och dra mig, även om det är skönt i mindre doser. Jag vill ju VÅRSTÄDA!!! Jag vill sopa asfalten på uppfarten ren från den lilla sand som är kvar, skura bron och plantera penséer och tusenskönor. Låta entrén se inbjudande ut, nu när värmen äntligen är här och stavas V Å R.

Vem kan motstå den ljuva Bellis Perennis? Ihop med penséer i rosa nyanser blir det fantastiskt. Älska våren!


Vina och Mika har sett 007 ikväll. Jag slappade mest i soffan och tvingade i mig några flarn lättsaltade chips. Vina ville också smaka, och när hon sedan blev törstig bad hon om en mugg svartvinbärssaft. Klart bästvovven ska få, menade jag och delade med mig från min mugg. Hoppas bara att hon inte får halsfluss.

Vina är en kul hund. När hon var liten tjuvdrack hon kaffe i parti och minut, tills hon avslöjades och kopparna lyftes ovan valphöjd. I veckan hade hon dock åter hunnit få fatt i Mikas kaffe och njutit av det en stund. En annan festlig sak är att hon älskar att bada bastu. Så kan det vara att bo med en halvfinsk familj. Vi vågar inte tänka på hur det skulle gå om hon lämnades med en ölsejdel och pitesnax i närheten ...

Nu ska jag klura ut ett sätt att få Mika att köpa hem tusenskönor och pansys åt mig ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0