Varför inte hålla efter?

Efter att jag städat har jag ju drabbats av skaparlust. I jakten på den perfekta bilden att ha som förlaga till målandet, genomsöktes varje låda med gamla tidningar. JISSES vad många det blir! Hittade några årgångar Svensk Jakt, ett antal nummer av tidningen Sköna hem, en drös Officerstidningar och en hel del olika varianter av alla olika trädgårdstidningar - både lösa nummer och hela årgångar. Vore på sin plats med lite förvaringshjälp här.

Än så länge ligger tidningar strösslade över hela vardagsrummet i väntan på att sorteras i kronologisk ordning, titel för titel. Jag har faktiskt en ordningssam ådra, även om den inte kommer till tals särskilt ofta. Jag är bra på att kasta saker också, särskilt när jag städar. Det borde fler göra.

Kassett tidskriftsamlare i grönt - Ja tack!


Jag ska se vad jag kan göra åt mitt förvaringsbehov. Vore ju dumt att inte bejaka det nu när det pockar på uppmärksamhet. Vore fint med en duk på köksbordet också, men har inte hittat någon som kan tänkas passa. Än. Ska hålla utkik och fundera lite mer så kanske det dyker upp. Man vet ju aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0