Tråkiga nyheter


Tuva, Vinas syster


På utställningen i Kalix träffade jag och Vina hennes syster Tuva. Idag fick jag ett mail där Tuvas ägare berättade att Tuva lider av total katarakt. Det innebär att hon är helt blind på ena ögat och bara ser skuggor med det andra. Katarakt är ärftligt och tydligen har en av bröderna ur samma kull också samma åkomma.

Skulle Vina lida av katarakt innebär det att det är totalt uteslutet med eventuella valpar, att utställningarna är klara, men framför allt att jakten kanske inte kommer att fungera. Jag blev väldigt nedstämd och bokade genast tid hos veterinären för ögonlysning. På fredag faller domen. Jag önskar och hoppas att Vina är helt befriad från katarakt men vågar inte tro att det är så.

Håll tummarna med mig.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Men så fruktansvärt tråkigt och sorgligt. Detta var ju inte roligt att höra (läsa). Vi håller våra tummar så hårt vi kan att det ska gå bra hos vet. Vad säger uppfödaren?

2010-04-27 @ 21:15:07
URL: http://najlonqueen.blogspot.com
Postat av: Marie

Åhnej! Håller alla tummar...

2010-04-27 @ 21:18:09
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0