Internetberoende?

Denna morgon väcktes frågan. Kan jag kalla mig internetberoende? Jag misstänker att starkt JA, samtidigt som jag funderar på varför det är så fult att vara beroende av något? Vissa saker är vi ju alla beroende av, till exempel kärlek, närhet och sociala kontakter. Utan att det räknas som fult. Visst är det värre att vara missbrukare av ett eller annat, men beroende är också ett negativt starkt värdeladdat ord.

Internet för mig är länken utanför husets väggar. Jag ser sällan TV, så nyheterna är knappast prio ett. Dagstidning saknas i vårt hushåll och radio är väl mest utfyllnad när jag kör bil, men då älskar jag Ekot. Således är datorn en smidig länk till nyheter för mig, både nära och mer fjärran.

Dessutom är internet ett fantastiskt socialt redskap som om det används i normal mängd är toppen för att upprätthålla kontakten med vänner man sällan besöker. Med Facebook är den biten ännu enklare.

När jag läser igenom vad jag nyss skrivit ser jag rättfärdigande. Ursäkter att använda internet.
Okej, jag erkänner. JAG ÄR BEROENDE.


Kommentarer
Postat av: Greta

Hhahaa jag läste en artikel i tidningen Land där de kommit fram till att sitter man minst en timme per dag på interne då är man beroende. Det villsäga nästan hela befolkningen är beroende ;)

2010-04-21 @ 17:50:36
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0