Inled mig inte i frestelse ...

... För jag kan gå själv! Senast idag föll jag för frestelsen, detta genom att beställa hem perenna plantor. Jag har till och med LÄNGTAT efter nyhetsbrevet med inbjudan till den årliga försäljningen! Hur ofta längtar man efter robotsända e-postmeddelanden egentligen?

Jag har beordrat hem följande sorter, de flesta kommer att bo på baksidan av huset, nu när altanen är klar och ombonad med mullrik jord.



Jättevallmo ' Perrys White'
Blodnäva 'Album'
Hosta 'Elegans'
Hosta 'Patriot'
Luktpion 'Charles White'
Löjtnantshjärta 'Alba'
Skugglilja 'Purple Beauty'



Oj vad jag längtar tills snön är borta och vårlökarna börjar blomma! Har idag hittat ett perfekt hörn att plantera snödroppar i till hösten, då kommer de nog att blomma så här års.

Förutom min förkärlek för perenner har jag även syndat när jag besökte apoteket. Jag tog "genvägen" förbi Konsum. Precis som jag hoppats hade de fått hem en ny sändning blommor, så jag plockade ihop två vita tusenskönor och en tiopack blålila penséer. Vilken tur att Mika inte suckar åt mig just nu. Jag behöver ju blommorna. Troligen mer än de behöver mig dessutom.

Planterade ut hela rasket när jag kom hem, men ångrade mig sedan när jag insåg att vi väntar minusgrader framöver. Några penséer får göra "eldprovet" - eller "frostprovet" kanske är ett bättre namn - och stå kvar ute dygnet runt. Krukan med de sötaste små blommorna fick faktiskt komma in ikväll. De ska ut så snart solen värmer fram plusgraderna på framsidan.

I övrigt ber jag om ursäkt för den ytterst värdelösa bildkvaliteten. Det är en mobilbild som egentligen inte alls håller för blomsterfotografering. Min kamera har åkt på semester till Namibia. Jag hoppas på att det kommer bilder från semesterresan så man får se vad den har sett.

Lev och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0