Halsont deluxe

Efter en efterlysning av huskurer på facebook fick jag en del tips. Ska prova och så får ni veta vad som funkar när halsen mest känns som ett öppet sår. Största problemet just nu är nämligen inte att jag har halsen full av slem, då vet jag definitivt vad som hade hjälpt. Problemet är att jag aldrig i mitt blott 27-åriga liv har haft så här ont i halsen tidigare. Dags att testa nya saker med andra ord.

Saker jag ska testa, i denna ordning (tror det är bäst att spara spriten till sist):
  • Hett vatten, ingefära i skivor, honung, citronskivor, grymt gott och mycket bra för halsen.
  • Avkok på kanelstång: koka 1 liter vatten med 2 stänger i ca 1 timme. Låt svalna, sila och drick. Det hjälper.
  • Ljumma upp lite whisky, samt en tesked honung. Smakar fan,men rensar pipen!
  • Tag 70cl ren vodka, blanda i en sockerbit å låt den lösas i cirka två minuter, drick därefter upp i raskt tempo å du glömmer ditt halsont!!
Det jag redan provat:
  • Bafucin - bedövande - hjälpte icket
  • Strepsils - bakteriedödande - hjälpte icket
  • Honungsvatten - mildrande - hjälpte icket
  • gurgla saltvatten - bakteriedödade? - hjälpte icket
  • Sluta svälja - vila för halsen? - hjälpte icket, plus att kudden blev så blöt ...
  • Andas med öppen mun så att dreglet uteblir och munnen torkar = inget behov att svälja - hjälpte icket
  • Kall mjölk - svalka för den brinnande halsen - lindrade en kort stund, sedan inte mer
  • Vatten - hjälpte icket
  • Ibumetin - hjälper men inte helt
  • Panodil - hjälper lite grann, men inte så mycket.
  • ZYX, bakteriedödande och bedövande - hjälpte icket men var goda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0